Melior látogatás az Audi gyárban
Október 14-én vállalatunk 50 fős csoportja szakmai kirándulás keretében gyárlátogatáson vett részt az Audi győri járműgyárában. Egy évvel ezelőtt hasonló programon jártunk a Mercedes gyárban Kecskeméten, ezért az ottani élményekre visszaemlékezve várakozással tekintettünk a látogatás elé. A két órás gyárlátogatási programra rendkívül nagy az érdeklődés, a látogatás szervezése, hasonlóan a Mercedes gyárhoz, már a tavasszal elkezdődött az időpontfoglalással.
A program Győrben is a Látogatóközpontban indult, az Audi image filmjének megtekintésével.
A gyártás Győrben 1994-ben kezdődött a motorgyár megnyitásával, és mára ez a gyáregység stratégiai fontosságúvá nőtte ki magát, szinte teljes egészében itt készül az Audi motorkínálata. 1998-ban a járműgyártás is megkezdődött az Audi TT különböző modelljeinek gyártásával. 2015 decemberében gördült le a 300 000. autó a gyártósorról: egy, az USA-ban megrendelt viperazöld színű S3 Limousine. A motorgyárban és a járműgyárban ma kb. 11 ezer fő dolgozik, három műszakban.
A profi idegenvezetőktől a színvonalas túra során számtalan más érdekes és hasznos információt megtudhattunk a présüzemről, a "házasítás" folyamatáról (amikor a futómű találkozik a karosszériával), magas fokú automatizáltságról, az összeszerelő gyártósorról és a minőségi ellenőrzés aprólékosságáról. A tesztpályánál megtapasztalhattuk, milyen több száz lóerő hangja, mikor elindul egy Audi TT RS.
A gyártás Győrben 1994-ben kezdődött a motorgyár megnyitásával, és mára ez a gyáregység stratégiai fontosságúvá nőtte ki magát, szinte teljes egészében itt készül az Audi motorkínálata. 1998-ban a járműgyártás is megkezdődött az Audi TT különböző modelljeinek gyártásával. 2015 decemberében gördült le a 300 000. autó a gyártósorról: egy, az USA-ban megrendelt viperazöld színű S3 Limousine. A motorgyárban és a járműgyárban ma kb. 11 ezer fő dolgozik, három műszakban.
A profi idegenvezetőktől a színvonalas túra során számtalan más érdekes és hasznos információt megtudhattunk a présüzemről, a "házasítás" folyamatáról (amikor a futómű találkozik a karosszériával), magas fokú automatizáltságról, az összeszerelő gyártósorról és a minőségi ellenőrzés aprólékosságáról. A tesztpályánál megtapasztalhattuk, milyen több száz lóerő hangja, mikor elindul egy Audi TT RS.
Nekünk, mint lemezmegmunkálással foglalkozó beszállítónak, ismét érdekes és rendkívül hasznos tapasztalat volt megfigyelni közvetlen közelről a magasan szervezett logisztikai folyamatokat és a gyár működését.
A kollégák véleménye erősen megoszlott a tekintetben, vajon a Mercedes vagy az Audi gyár színvonalasabb -e ...